معرفی کانال‌های تلگرام برای یادگیری و تقویت زبان ترکی آذربایجانی
«کتابخانه‌ی اوخوجان»؛ ویدیو-کتاب‌های کودک و نوجوان به زبان ترکی آذربایجانی؛ اپلیکیشن، کانال تلگرام، کانال یوتیوب، صفحه‌ی اینستاگرام اوخوجان
زلزله خوی و ترکیه، رزومه‌ی شرکت‌های عمرانی، پیمانکاران، انبوه‌سازان و تولیدکنندگان مصالح ساختمانی
آدرس آموزشگاه های ترکی استانبولی در تبریز با تدریس مجید عزمی
کلاس های آموزش زبان ترکی استانبولی در آموزشگاه های مختلف ولیعصر تبریز
کلاس های آموزش زبان ترکی استانبولی در آموزشگاه های مختلف نصف راه تبریز
کلاس های آموزش زبان ترکی استانبولی در آموزشگاه های مختلف آبرسان تبریز
حمایت مالی از کلاس‌ها و دوره‌های زبان ترکی آذربایجانی
آموزش گام به گام زبان ترکی آذربایجانی (فایل pdf + فایل صوتی)
تبلیغ رایگان در سایت azmiaz.org
کلاس‌های آموزش زبان ترکی استانبولی در تبریز ۰۹۱۴۹۱۷۳۲۱۷
ترجمه کتاب و مقاله از ترکی استانبولی به فارسی و از فارسی به ترکی استانبولی
رزومه به ترکی استانبولی | ترکی آذربایجانی
خودآموز ترکی استانبولی
چگونه محصول یا خدمات خود را در ترکیه و آذربایجان بفروشیم؟
تولید محتوا و تبلیغ نویسی به زبان ترکی با هدف بازاریابی و صادرات به جمهوری آذربایجان و ترکیه (مشتری‌یابی بین‌المللی)
چگونه ترکی استانبولی | ترکی آذربایجانی را آنلاین یاد بگیریم؟
بهترین روش آموزش ترکی استانبولی و ترکی آذربایجانی به صورت آنلاین
آموزش درس به درس ترکی استانبولی (فایل pdf + فایل صوتی)
سوابق نویسندگی، مترجمی و تدریس مجید عزمی
چگونه در خانه ترکی استانبولی یاد بگیریم؟
مزایای آموزش آنلاین ترکی استانبولی
ترکی استانبولی، دوره تابستانه، 1398
تدریس ترکی، مجید عزمی، 09149173217
سیزده بدر کجا برویم؟
″Allah mənə bir uşaq verəydi, çolaq, kor, şil olaydı da malım ona qalaydı″
Türk - İslam dünyası çin mallarını nasıl boykot edebilir? Öneriler
دوره های متنوع ترکی استانبولی و ترکی آذربایجانی با تدریس مجید عزمی
İranda müşteri bulmak için bazı öneriler ve tavsiyeler
تبلیغات به زبان ترکی، تبلیغ نویسی و تولید محتوای ترکی برای پیدا کردن مشتری خارجی و حضور در بازارهای ترکیه و آذربایجان و کسب درآمد ارزی
دوره‌ی آموزش ترکی آذربایجانی (آموزش آفلاین با پشتیبانی آنلاین)

من مجید عزمی (Məcid Əzmi) هستم مدرس ترکی آذربایجانی و ترکی استانبولی. در این نوشته می خواهم شما را با دوره‌ی جامع و کامل یادگیری ترکی آذربایجانی آشنا کنم.

ترکی آذربایجانی

زبان ترکی آذربایجانی، یکی از مهم‌ترین گویش‌های شاخه‌ی اوغوز زبان‌های ترکی است و با ترکی استانبولی و ترکی ترکمنی در یک شاخه قرار دارد و می‌توان گفت که گویش و لهجه‌ی مرکزی ترکی اوغوزی محسوب می‌شود. ترکی آذربایجانی دارای قواعدی ساده با کمترین استثناء است، که یادگیری آن را ساده و شیرین می‌نماید. همچنین الفبای زبان ترکی آذربایجانی طوری است که این زبان همان‌گونه که نوشته می‌شود، خوانده می‌شود و همان‌طور که خوانده می‌شود نوشته می‌شود.

من مجید عزمی (Məcid Əzmi) هستم مدرس ترکی آذربایجانی و ترکی استانبولی. در این نوشته می‌خواهم شما را با دوره‌ی جامع و کامل یادگیری ترکی آذربایجانی آشنا خواهم ساخت.

دوره‌ی آنلاین-آفلاین آموزش ترکی آذربایجانی  

درباره‌ی دوره‌ی آموزش ترکی آذربایجانی (آموزش آفلاین با پشتیبانی آنلاین)

شما با شرکت در دوره‌ی آفلاین آموزش ترکی آذربایجانی که در تلگرام برگزار می‌شود، می‌توانید این زبان را به بهترین نحو یاد بگیرید و استفاده کنید و لذت ببرید.

 

دوره‌ی آموزش ترکی آذربایجانی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر علاقه‌مند به مهاجرت، ادامه‌تحصیل، پیدا کردن شغل یا بازرگانی در آذربایجان هستید یا علاقه‌مند به زبان و فرهنگ آذربایجان هستید، این دوره برای شما مناسب است.

اگر زبان مادری شما ترکی نیست، اصلا نگران نباشید، این دوره طوری طراحی شده است که شما بدون استرس، از ابتدا (صفر تا صد) و در کوتاه‌ترین مدت (حداکثر شش ماه) و با کمترین هزینه زبان ترکی را یاد خواهید گرفت.

 

  • افراد علاقه‌مند به تحصیل یا ادامه تحصیل در جمهوری آذربایجان
  • افراد علاقه‌مند به مهاجرت به جمهوری آذربایجان
  • افراد جویای کار در جمهوری آذربایجان
  • اشخاص علاقه‌مند به تجارت و بازرگانی با جمهوری آذربایجان
  • افرادی که زبان مادری‌شان زبان ترکی آذربایجانی است و می‌خواهند این زبان را به صورت کامل و اصولی و به روش صحیح و آکادمیک یاد بگیرند.
  • کسانی که همسر ترک آذربایجانی دارند و دوست دارند به قول خودشان ترکی تبریزی، ترکی اردبیلی، ترکی زنجانی، ترکی ارومیه‌ای و... را یاد بگیرند.
  • علاقه‌مندان به زبان، فرهنگ، هنر و موسیقی آذربایجان
  • علاقه‌مندان به سفر به آذربایجان

 

در این دوره چه چیزهایی یاد خواهید گرفت:

 

  • یادگیری درک مطلب و مکالمه به زبان ترکی آذربایجانی (از صفر تا صد)

با گذراندن این دوره، پس از درس بیستم قادر خواهید بود به خوبی درباره‌ی امور روزمره به زبان ترکی آذربایجانی مکالمه کنید و صحبت‌های یک آذربایجانی را به خوبی درک کنید. البته برای این که تسلط بیشتری به زبان ترکی آذربایجانی پیدا کنید و بتوانید گفتگوهای پیچیده‌تر را بهتر و عمیق‌تر درک کنید و بتوانید در این گفتگوها و مکالمه‌ها مشارکت نمایید، توصیه می‌کنم تا دوره را حداقل تا درس سی‌ام ادامه دهید.

 

  • یادگیری الفبا، خواندن و نوشتار ترکی آذربایجانی (از سطح ابتدایی تا متوسطه و پیشرفته)

امروزه یادگیری صرفا مکالمه‌ی یک زبان، بدون یادگیری نوشتار آن زبان چندان مفید نیست؛ به خصوص اگر می‌خواهید در جمهوری آذربایجان یا جمهوری خودمختار نخجوان ادامه تحصیل دهید یا کار و تجارت کنید، لازم است که به خواندن و درک مطلب و نوشتن به زبان ترکی آذربایجانی مسلط شوید. خوشبختانه ترکی آذربایجانی، همان‌گونه که نوشته می‌شود، خوانده می‌شود و حتی تفاوت بین شکل نوشتاری و شکل محاوره‌ای آن بسیار اندک و ناچیز است. اگر این دوره را تا درس چهلم ادامه دهید، تا حد زیادی به زبان ترکی آذربایجانی مسلط خواهید شد.

 

 

۱) تحصیل یا ادامه تحصیل در جمهوری آذربایجان

اگر علاقه‌مند به تحصیل یا ادامه‌ی تحصیل در جمهوری آذربایجان یا جمهوری خودمختار نخجوان هستید، این دوره برای شما مناسب است. شما با گذراندن این دوره به مهارت‌های مهارت‌های چهارگانه‌ی زبان ( شامل شنیدن و درک، صحبت کردن، خواندن و درک، نوشتن) دست خواهید یافت.

شما با گذراندن این دوره قادر خواهید بود به خوبی صحبت کنید، صحبت‌های دیگران را درک کنید، بخوانید و درک کنید و بنویسید. اگر دوره را به پایان برسانید و تمرین‌های هر درس را به خوبی انجام دهید، در زمینه‌های مهارت‌های چهارگانه‌ی زبان تسلط مطلوبی را کسب خواهید کرد؛ به طوری که خواهید توانست صحبت‌های اساتید خود را بشنوید و درک کنید و همچنین خواهید توانست کتاب‌های درسی خود را به راحتی بخوانید و درک کنید.

 

دوره ترکی آذربایجانی جهت تحصیل یا مهاجرت به جمهوری آذربایجان

 

۲) افراد علاقه‌مند به مهاجرت به جمهوری آذربایجان

بر همگان آشکار است که اگر کسی می‌خواهد به کشور آذربایجان مهاجرت کند، باید زبان آن کشور را یاد بگیرد، در غیر این صورت، به احتمال زیاد در ارتباطات خود به مشکل برخواهد خورد. همچنین نخواهد توانست به راحتی از حقوق خود دفاع نماید.

با ندانستن زبان ممکن است از بسیاری از فرصت‌ها (فرصت‌های تحصیلی، کاری، تجاری و...) اطلاع نداشته باید و آنها را از دست بدهید؛ زیرا نخواهید توانست اطلاعیه‌ها، آگهی‌ها و... را که به زبان ترکی آذربایجانی منتشر می‌شود بخوانید و از این فرصت‌ها استفاده کنید.

 

۳) افراد جویای کار در جمهوری آذربایجان

روشن است افراد علاقه‌مند به اشتغال در جمهوری آذربایجان باید زبان ترکی آذربایجانی را بلد باشند. البته ناگفته مشخص است که برای استغال در مشاغلی مانند نویسندگی، ژورنالیسم و روزنامه‌نگاری، تدریس، وکالت، پزشکی و... به سطح بسیار بالایی از زبان نیاز دارند و شغل‌هایی مانند داروسازی، کارگری، نوازندگی و... به سطح نسبتاً کمتری از زبان نیاز است. با این‌حال سطح زبان ترکی آذربایجانی شما هر چه بیشتر و دانش زبانی شما هر چه عمیق‌تر و دایره‌ی لغات شما هر چه گسترده‌تر باشد، به ترکی آذربایجانی مسلط‌‌تر خواهید بود و در مکالمه‌ها و مکاتبه‌های روزمره و مکالمه‌ها و مکاتبه‌های پیچیده، پیشرفته و تخصصی به مشکلی برنخواهید خورد.

با گذراندن این دوره، ترکی آذربایجانی را به حدی مطلوب فرا خواهید گرفت به طوری‌که برای پیدا کردن شغل و اشتغال و استخدام شدن در جمهوری آذربایجان یا جمهوری خودمختار نخجوان را برطرف خواهد کرد.

همچنین برای پیدا کردن شغل در جمهوری آذربایجان براساس تخصص خودتان لازم است که رزومه‌ی خود را به زبان ترکی آذربایجانی بنویسید یا ترجمه کنید. دراین باره، این مطلب را  بخوانید: نوشتن (ترجمه) رزومه به زبان ترکی آذربایجانی / استانبولی

 

۴) اشخاصی علاقه‌مند به تجارت و بازرگانی با جمهوری آذربایجان

جهت موفقیت در بازرگانی و تجارت، صادرات و واردات، انجام مذاکرات تجاری موفق و عقد قراردادهای تجاری، لازم است که زبان ترکی آذربایجانی را به خوبی بدانید یا یک نفر مترجم همراه ترکی آذربایجانی مسلط با خود به همراه داشته باشید.

 

۵) افرادی که زبان مادری‌شان زبان ترکی آذربایجانی است و می‌خواهند این زبان را به صورت کامل و اصولی و به روش صحیح و آکادمیک یاد بگیرند.

لذت و شیرینی دانستن و تسلط داشتن به زبان مادری بر کسی پوشیده نیست؛ به ویژه زمانی که یک فرد قادر باشد به راحتی و به صورت صحیح به زبان مادری خود بنویسید.

اگر زبان مادری شما ترکی آذربایجانی است و قادربه تکلم به این زبان می‌باشید، اما نوشتار زبان را بلد نیستید یا تسلط کافی بر مکالمه و نوشتار زبان ترکی آذربایجانی ندارید و دایره کلمات ترکی آذربایجانی شما چندان گسترده نیست و می‌خواهید ترکی آذربایجانی را به صورت کامل، جامع، اصولی و آکادمیک بیاموزید، این دوره برای شما بسیار مفید می‌باشد.

 

آموزش، ترکی تبریزی، آذری تبریزی، ترکی اردبیلی، ترکی ارومیه‌ای، ترکی باکویی، ترکی زنجانی، آذری

 

۶) کسانی که همسر ترک آذربایجانی دارند و دوست دارند به قول خودشان ترکی تبریزی، ترکی اردبیلی، ترکی زنجانی، ترکی ارومیه‌ای و... را یاد بگیرند.

اغلب کسانی که همسرشان ترک است، دوست دارند که زبان ترکی آذربایجانی را یاد بگیرند. اگر همسر، عروس، داماد یا یکی از اعضای خانواده‌ی شما ترک است، چه خوب است که برای ارتباط نزدیک‌تر و صمیمی‌تر با او و به احترام او و خانواده‌اش زبان ترکی آذربایجانی را یاد بگیرید. مطمئن باشید که با این کار، به او نزدیک‌تر و صمیمی‌تر خواهید شد و او از این‌کار شما بسیار خوشحال خواهد شد؛ زیرا سخنی که به زبان مادری گفته می‌شود، بیشتر به دل می‌نشیند.

فرقی نمی‌کند که همسر، عروس، یا داماد شما ترک تبریز باشد، یا ترک زنجان، اردبیل یا ارومیه، سراب، مراغه، ساوه، همدان، آبیک و... شما با گذراندن این دوره، ظرف مدت کوتاهی (کمتر از ۶ ماه) خواهید توانست به خوبی با همسرتان، عروس یا دامادتان یا خانواده‌ی ایشان به زبان مادری خودشان گفتگو کنید و از گفتگوی با آنها به زبان ترکی آذربایجانی لذت ببرید.

برخی از دوستان به طور مکرر چنین سؤال‌هایی را می‌پرسند: آیا ترکی تبریزی با با ترکی اورمیه‌ای، ترکی زنجانی، ترکی اردبیلی و... متفاوت است؟ آیا من با شرکت در این دوره می‌توانم ترکی این شهرها را درک کنم و با آنها صحبت کنم؟

در جواب به این عزیزان باید بگویم که تفاوت‌های بسیار اندکی میان ترکی آذربایجانی شهرهای مختلف آذربایجان وجود دارد و شما با گذراندن این دوره، قادر خواهید بود زبان ترکی آذربایجانی همه‌ی شهرهای آذربایجان از جمله، باکو، تبریز، ارومیه، زنجان، اردبیل و... را به خوبی درک کنید و با آنها به خوبی و روان صحبت و مکالمه کنید.

 

۷) علاقه‌مندان به زبان، فرهنگ، هنر و موسیقی آذربایجان

زبان، ادبیات، فولکلور، فرهنگ، هنر و موسیقی آذربایجانی بسیار غنی است. اگر علاقه‌مند به زبان، فرهنگ، هنر و موسیقی آذربایجانی هستید، این دوره را از دست ندهید. این دوره به صورت کاملاً جامع، اصولی و آکادمیک طراحی شده است.

 

۸) علاقه‌مندان به سفر به آذربایجان

اگر می‌خواهید به آذربایجان سفر کنید، دانستن زبان ترکی آذربایجانی بسیار مفید خواهد بود.

 

 

سؤالات رایج

 

۱. من می‌خواهم در دانشگاه دولتی باکو، رشته دندان‌پزشکی بخوانم. آیا این دوره کافی است؟

بله، این دوره کافی است.

 

۲. من فارس هستم و اصلاً ترکی آذربایجانی بلد نیستم، حتی یک کلمه. آیا می‌توانم در این دوره شرکت کنم؟ یا این دوره مختص ترک‌ها است؟

شما می‌توانید با گذراندن این دوره به زبان ترکی آذربایجانی مسلط شوید. این دوره از سطح ابتدایی شروع می‌شود تا سطح متوسطه و پیشرفته (صفر تا صد ترکی آذربایجانی). ضمناً اوایل دوره به فارسی آموزش داده می‌شود؛ یعنی زبان زمینه دوره فارسی است و همه‌ی مطالب به صورت صوتی به زبان فارسی ارائه و معنی می‌شود.

 

۳. ترکی آذربایجانی و ترکی استانبولی چقدر با یکدیگر فرق دارند؟ آیا با یادگیری یکی می‌توان دیگری را فهمید؟

ترکی آذربایجانی و ترکی استانبولی بسیار شبیه هستند اما تفاوت‌هایی نیز دارند. با یادگیری ترکی آذربایجانی، ترکی استانبولی را نیز تا حدود زیادی درک خواهید کرد و اگر بعداً بخواهید ترکی استانبولی را به صورت کامل‌تری یاد بگیرید، این کار برای شما بسیار آسان‌تر خواهد بود.

 

۴. ترکی آذربایجانی یاد بگیرم یا ترکی استانبولی؟ اول کدام را یاد بگیرم؟

خب، این بستگی به هدف و نیاز شما دارد. مثلا اگر می‌خواهید در جمهوری آذربایجان ادامه تحصیل دهید یا کار کنید، اول ترکی آذربایجانی را یاد بگیرید اما اگر می‌خواهید به ترکیه بروید، ترکی استانبولی را یاد بگیرید. اما اگر می‌خواهید هر دو را یاد بگیرید و به اندازه کافی وقت دارید، ابتدا با ترکی آذربایجانی شروع کنید، زیرا هم آسان‌تر است و هم در محیط آن قرار دارید.

 

۵. من وقت زیادی ندارم و نمی‌توانم ساعت مشخصی را برای کلاس ترکی آذربایجانی اختصاص دهم. چگونه می توانم ترکی آذربایجانی را یاد بگیرم؟

با توجه به آفلاین بودن دوره‌ی آموزش ترکی آذربایجانی، درس‌ها برای شما ارسال می‌شود و شما هر موقع که وقت کردید، درس را گوش می‌دهید و می‌خوانید و سؤالات خود را می‌پرسید (رفع اشکال) و بعد از رفع اشکال، تمرین‌ها را انجام می‌دهید و می‌فرستید و سپس درس بعدی را دریافت می‌کنید.

 

دوره ترکی آذربایجانی چگونه برگزار می‌شود؟

این دوره در تلگرام به صورت آفلاین و با پشتیبانی آنلاین با تدریس مجید عزمی برگزار می‌شود.

برای شرکت در این دوره کافی است

به شماره 09149173217 در تلگرام (آی‌دی MecidAzmi@) پیام دهید.

دو درس اول دوره رایگان است.

شهریه دوره ماهیانه ۲۵۰ تومان می‌باشد.

دوره شامل حدود ۴۰ درس است که تقریبا در ۶ ماه به پایان می‌رسد.

هر ماه ۵ تا ۷ درس ارائه می‌شود.

 

 درباره‌ی این دوره بیشتر بخوانید: 

 

 

 

نظرات کاربران

فاطمه حسینی معتقد است :
سلام استاد ایا در کنار یادگیری زبان تورکی اذربایجان ایا اپلیکیشن هایی بسیار که در این رابطه هستند رو توصیه میکنید یا خیر؟؟ ایا بنظر شما این اپلیکیشن ها استاندارد هستند؟؟؟
سلام فاطمه حسینی گرامی. متأسفانه محتوای بسیاری از آموزش‌ها به خصوص اپلیکیشن‌های آموزش زبان ترکی آذربایجانی غلط و غیر استاندارد است.
  • نام کامل :
  • آدرس ایمیل :
  • متن نظر :
  • کد امنیتی :
  • نمایش یک کد امنیتی جدید کد امنیتی
  •