معرفی کانال‌های تلگرام برای یادگیری و تقویت زبان ترکی آذربایجانی
«کتابخانه‌ی اوخوجان»؛ ویدیو-کتاب‌های کودک و نوجوان به زبان ترکی آذربایجانی؛ اپلیکیشن، کانال تلگرام، کانال یوتیوب، صفحه‌ی اینستاگرام اوخوجان
زلزله خوی و ترکیه، رزومه‌ی شرکت‌های عمرانی، پیمانکاران، انبوه‌سازان و تولیدکنندگان مصالح ساختمانی
آدرس آموزشگاه های ترکی استانبولی در تبریز با تدریس مجید عزمی
کلاس های آموزش زبان ترکی استانبولی در آموزشگاه های مختلف ولیعصر تبریز
کلاس های آموزش زبان ترکی استانبولی در آموزشگاه های مختلف نصف راه تبریز
کلاس های آموزش زبان ترکی استانبولی در آموزشگاه های مختلف آبرسان تبریز
حمایت مالی از کلاس‌ها و دوره‌های زبان ترکی آذربایجانی
آموزش گام به گام زبان ترکی آذربایجانی (فایل pdf + فایل صوتی)
تبلیغ رایگان در سایت azmiaz.org
کلاس‌های آموزش زبان ترکی استانبولی در تبریز ۰۹۱۴۹۱۷۳۲۱۷
ترجمه کتاب و مقاله از ترکی استانبولی به فارسی و از فارسی به ترکی استانبولی
رزومه به ترکی استانبولی | ترکی آذربایجانی
خودآموز ترکی استانبولی
چگونه محصول یا خدمات خود را در ترکیه و آذربایجان بفروشیم؟
تولید محتوا و تبلیغ نویسی به زبان ترکی با هدف بازاریابی و صادرات به جمهوری آذربایجان و ترکیه (مشتری‌یابی بین‌المللی)
چگونه ترکی استانبولی | ترکی آذربایجانی را آنلاین یاد بگیریم؟
بهترین روش آموزش ترکی استانبولی و ترکی آذربایجانی به صورت آنلاین
آموزش درس به درس ترکی استانبولی (فایل pdf + فایل صوتی)
سوابق نویسندگی، مترجمی و تدریس مجید عزمی
چگونه در خانه ترکی استانبولی یاد بگیریم؟
مزایای آموزش آنلاین ترکی استانبولی
ترکی استانبولی، دوره تابستانه، 1398
تدریس ترکی، مجید عزمی، 09149173217
سیزده بدر کجا برویم؟
″Allah mənə bir uşaq verəydi, çolaq, kor, şil olaydı da malım ona qalaydı″
Türk - İslam dünyası çin mallarını nasıl boykot edebilir? Öneriler
دوره های متنوع ترکی استانبولی و ترکی آذربایجانی با تدریس مجید عزمی
İranda müşteri bulmak için bazı öneriler ve tavsiyeler
تبلیغات به زبان ترکی، تبلیغ نویسی و تولید محتوای ترکی برای پیدا کردن مشتری خارجی و حضور در بازارهای ترکیه و آذربایجان و کسب درآمد ارزی
آموزش زبان ترکی آذربایجانی - صوتی - متنی - تصویری pdf ـ قسمت سوم (سؤالات متداول درباره‌ی دوره)

در قسمت های اول و دوم این مطلب درباره زبان و الفبای ترکی آذربایجانی و جایگاه زبان ترکی آذربایجانی در میان سایر زبان‌ها و گویش‌های ترکی و ویژگی‌های دوره‌ی «آموزش غیرحضوری ترکی آذربایجانی» نوشتم. در قسمت سوم این مطلب به برخی از سؤالات رایج درباره‌ی دوره‌ی «آموزش غیرحضوری ترکی آذربایجانی» پاسخ خواهم داد.

 

قسمت اول این مطلب را بخوانید. 

 

 

قسمت دوم این مطلب را بخوانید. 

 

 

قسمت سوم این مطلب:

 

 

سؤالات رایج درباره پکیج و دوره‌ی «آموزش غیرحضوری ترکی آذربایجانی»

 

+ من می‌خواهم زبان ترکی آذری را به صورت دقیق و کامل یاد بگیرم و به این زبان مسلط شوم؛ آیا شرکت در این دوره برای من مفید خواهد بود؟

- بله. شما با شرکت در این دوره، تمرین و تکرار مطالب درس‌ها و انجام دقیق تمرین‌ها ، ترکی آذربایجانی را در حد قابل قبولی یاد خواهید گرفت و خواهید توانست به این زبان مکالمه کنید، بخوانید و بنویسید.

 

+ من می‌خواهم مکالمه ترکی آذری را یاد بگیرم؛ آیا این دوره برای من مناسب است؟

- بله، این دوره برای شما مناسب است. در این دوره شما علاوه بر مکالمه‌ی ترکی آذربایجانی، دستور زبان ترکی آذربایجانی را نیز به صورت کاربردی خواهید آموخت. نگران نباشید، گرامر ترکی آذربایجانی بسیار آسان است و یادگیری قواعد ترکی آذربایجانی نه تنها کار شما را سخت‌تر نمی‌کند، بلکه موجب راحتی یادگیری شما می‌شود و این زبان را بهتر، سریع و آسان‌تر خواهید آموخت.

 

کانال آموزش زبان ترکی آذری، کانال آموزش ترکی تبریزی

 

+ من می‌خواهم مکالمه‌ی ترکی آذری به فارسی یاد بگیرم؛ آیا درس را به زبان فارسی توضیح می‌دهید؟

- بله، توضیحات درس به زبان فارسی است؛ بدین صورت که، هر درس متشکل از یک فایل pdf و یک یا چند فایل صوتی است. فایل pdf(فایل پاورپوینت است که pdf کرده‌ام) کاملا به زبان ترکی آذربایجانی است و در فایل‌های صوتی هر اسلاید را به طور دقیق و کامل توضیح داده‌ام. هر کلمه، عبارت، جمله و ساختاری را که در فایل pdf آورده‌ام، آن را در فایل صوتی به زبان فارسی معنی (ترجمه) کرده و توضیح داده‌ام.

 

+ من در دوره‌ی «آموزش غیر حضوری ترکی آذربایجانی» شما شرکت کرده‌ام. آیا نیاز به دانلود مکالمات روزمره ترکی آذری دارم؟

- مسلماً هر چه بیشتر بخوانید، گوش کنید و تمرین کنید و منابع مختلف را بررسی کنید، زبان ترکی آذربایجانی شما تقویت می‌شود، نکته مهم این است که این منابع استاندارد باشد و توسط استادی متخصص، باسواد و باتجربه نوشته شده باشد. متأسفانه اینترنت از آموزش‌های غلط و اشتباه، به ویژه در موضوع ترکی آذربایجانی پر شده است. توصیه‌ی من به شما این است که ابتدا دوره را به پایان برسانید و در این مدت تنها منابع پیشنهادی مرا مطالعه کنید و پس از آن نیز، اگر منبع جدیدی پیدا کردید، بس از مشورت با من بخوانید. البته پس از به پایان دوره آموزش غیرحضوری ترکی آذربایجانی، این زبان را یاد خواهید گرفت و نیازی به منابع آموزشی نخواهید داشت و فقط برای تقویت زبان ترکی آذربایجانی خود، لازم است که کتاب‌های مختلف به این زبان بخوانید، فیلم ببینید، موسیقی آذربایجانی گوش کنید و با مردم آذربایجان به زبان ترکی آذربایجانی مکالمه کنید.

 

+ هدف من ادامه‌ تحصیل در آذربایجان در رشته پزشکی یا دندان‌پزشکی است. آیا من می‌توانم با دانلود کتاب آذری در سفر، زبان ترکی آذری را به خوبی یاد بگیرم؟

خیر، نمی‌توانید. پرواشح است که برای ادامه‌ی تحصیل در جمهوری آذربایجان باید زبان ترکی آذربایجانی را در سطح خوبی بلد باشید و تنها با دانلود و خواندن کتاب‌های آذری در سفر نمی‌توانید زبان ترکی آذربایجانی را به خوبی یاد بگیرید. توصیه‌ی من به شما این است که در دوره‌ی «آموزش ترکی غیرحضوری آذربایجانی» شرکت کنید. به احتمال زیاد شما نیاز به گواهینامه ترکی آذربایجانی خواهید داشت، زیرا دانشگاه‌های جمهوری آذربایجان معمولاً مدرک زبان ترکی آذربایجانی می‌خواهند. اگر می‌خواهید در پایان دوره گواهینامه ترکی آذربایجانی دریافت کنید، همین دوره را در واحد آبرسان تبریز جهاد دانشگاهی استان آذربایجان شرقی ثبت‌نام کنید. قبل از ثبت‌نام با من هماهنگ شوید.

 

آموزش زبان ترکی آذری

 

+ من به فرهنگ و مردم آذربایجان علاقه بسیار زیادی دارم و می‌خواهم ترکی آذری را یاد بگیرم؛ البته حتی یک کلمه ترکی نمیدانم. آیا  خرید کتاب آموزش ترکی آذری مؤثرتر است یا شرکت در این دوره؟

- مسلماً شرکت در این دوره بسیار مؤثرتر است و با شرکت در این دوره (یا تهیه‌ی پکیج آموزش غیر حضوری ترکی آذربایجانی) زبان ترکی آذربایجانی را سریع‌تر و آسان‌تر و کاربردی‌تر یاد خواهید گرفت. همچنین با توجه به این‌که طبق گفته خودتان، شما زبان ترکی آذربایجانی را بلد نیستید، بنابراین خواندن کتاب آموزش ترکی آذربایجانی، بدون راهنمایی یک معلم خوب و باتجربه، برای‌تان چندان آسان نخواهد بود و چه بسا در تلفظ مشکل پیدا کنید. اما این پکیج، علاوه بر این که، شما را از خرید کتاب آموزش ترکی آذری آذربایجانی بی‌نیاز می‌کند (فایل‌های pdf)، فایل‌های صوتی نیز دارد که همه‌ی مطالب موجود در فایل‌های pdf را خوانده‌ام، به زبان فارسی معنی (ترجمه) کرده‌ام و توضیح داده‌ام.

 

+ من می‌خواهم پکیج آموزش دوره‌ی غیرحضوری ترکی آذربایجانی را دانلود کنم. آیا باز نیاز به خرید کتاب دستور زبان ترکی آذری یا دانلود کتاب آموزش سریع و آسان گرامر ترکی آذربایجانی دارم؟

- خیر، لازم است نیست. شما با شرکت در این دوره، علاوه بر یادگیری سریع، ساده و آسان گرامر ترکی آذربایجانی، مکالمه به زبان ترکی آذربایجانی را نیز به خوبی خواهید آموخت و با فرهنگ و ادبیات آذربایجان نیز آشنا خواهید شد.

 

+ آیا با فالو کردن پیج آموزش زبان ترکی آذری می‌توانم زبان ترکی اآذربایجانی را به خوبی یاد بگیرم؟

- به نظر من خیر، نمی‌توانید. برای یادگیری یک زبان، به آموزش مدون، منظم و مستمر نیاز دارید. تنها با فالو کردن یک یا چند پیج آموزش زبان ترکی آذربایجانی نمی‌توانید این زبان را به خوبی یاد بگیرید. پیج اینستاگرام و کانال تلگرام آموزش ترکی آذربایجانی، تنها به عنوان منبع کمک آموزشی می‌تواند به یادگیری بیشتر شما کمک کند و هرگز نمی‌تواند جای آموزش جامع را بگیرد. از سوی دیگر، متأسفانه بسیاری از این پیج‌ها و کانال‌ها توسط افرادی اداره می‌شود که معلم زبان ترکی آذربایجانی نیستند و تجربه‌ای در این زمینه ندارند و اغلب، مطالب غلط، اشتباه و غیرکاربردی را منتشر می‌کنند که ممکن است به جای کمک به یادگیری زبان‌اموز، موجب سردرگرمی او گردد.

 

آموزش زبان ترکی آذری، آموزش زبان ترکی اردبیلی، آموزش زبان ترکی ایرانی

 

+ من علاقه زیادی به یادگیری زبان ترکی آذری دارم اما در شهری که من زندگی می‌کنم مدرس ترکی آذری وجود ندارد و هیچ آموزشگاهی کلاس آموزش زبان ترکی آذری ندارد. آیا شرکت در دوره آموزش غیرحضوری ترکی آذربایجانی نیاز من به کلاس آموزش زبان ترکی آذری را رفع خواهد کرد؟ با توجه به این که دوره شما به صورت آفلاین برگزار می‌شود، آیا این دوره می‌تواند جای کلاس حضوری را بگیرد؟

بله متأسفانه در بسیاری از شهرها مدرس ترکی آذربایجانی وجود ندارد و آموزشگاه‌ها نیز به برگزاری کلاس آموزش زبان ترکی آذربایجانی اقدام نمی‌کنند. واقعیت این است که تعداد استاد ترکی آذربایجانی که واقعاً مسلط به این زبان باشند و بتوانند ترکی آذربایجانی را صحیح و دقیق و کاربردی تدریس کنند، بسیار کم است. هرچند کلاس حضوری بهتر است، اما دوره‌ی مجازی، غیرحضوری، آنلاین یا آفلاین نیز، هر یک مزایایی دارند، که کلاس حضوری ندارد. فاکتور اصلی در یادگیری، علاقه و سعی و تلاش شما است. من نیز دوره‌ی آموزش غیرحضوری ترکی آذربایجانی را طوری طراحی کرده‌ام که نیاز شما به کلاس حضوری را رفع کند. ناگفته پیدا است که شرکت در کلاس غیرحضوری یک استاد خوب و باتجربه و مسلط، بسیار بهتر از شرکت در یک کلاس حضوری بی‌کیفیت است.

لطفا این را حمل بر خودستایی ندانید و خواهش می‌کنم نگویید که مجید عزمی خودستایی می‌کند. در شرایطی که تعداد علاقه‌مندان یادگیری ترکی آذربایجانی افزایش یافته است و علاقه‌مندان بسیاری مشتاق یادگیری این زبان هستند، متأسفانه برخی افراد غیرمسلط که بعضاً حتی قادر به تلفظ صحیح لغات ترکی آذربایجانی یا نوشتن یک صفحه متن بدون غلط املایی به این زبان نیستند، اقدام به آموزش این زبان می‌کنند؛ بنابراین در انتخاب استاد و کلاس ترکی آذربایجانی دقت بسیار نمایید تا وقت و هزینه و حوصله‌ی خود را هدر ندهید؛ به خصوص حوصله‌ی‌تان را، زیرا بعد از یادگیری اشتباه، اصلاح و تصحیح آن سخت‌تر خواهد شد. 

 

آموزش مجازی زبان ترکی آذری

یکی از مزایای آموزش مجازی کمک به محیط زیست است.

 

+ آیا به جای شرکت در دوره‌ی آموزش غیرحضوری ترکی آذربایجانی می‌توان پکیج آموزش زبان ترکی آذری را تهیه کنم؟ آیا در صورت خرید پکیج، اگر اشکالی داشتم، می‌توانم از شما بپرسم؟

- بله می‌توانید به جای شرکت در دوره‌ی «آموزش غیرحضوری ترکی آذربایجانی»، پکیج «آموزش غیرحضوری ترکی آذربایجانی» (پکیج همین دوره) را تهیه کنید. در صورتی که در هر درسی اشکالی داشتید، می‌توانید از طریق تلگرام از من بپرسید (۰۹۱۴۹۱۷۳۲۱۷)؛ من در اولین فرصت به شما را پاسخ خواهم داد.

 

+ در اینترنت چنین عباراتی را زیاد دیدم : دانلود رایگان کتاب آموزش ترکی آذری، اپلیکیشن آموزش زبان ترکی آذری، نرم افزار آموزش زبان ترکی آذری و... برخی‌ها را مطالعه کرده‌ام اما متأسفانه چیزی یاد نگرفته‌ام. متأسفانه اشتباهات بسیاری داشتند و بیشتر از این که چیزی یاد بگیرم، گیج و سردرگم می‌شدم. آیا دوره‌ای که شما برای آموزش ترکی آذری طراحی کرده‌اید، استاندارد است؟

- متأسفانه برخی منابع آموزش ترکی آذربایجانی، به خصوص در اینترنت استاندارد و کاربردی نیستند. من دوره‌ی «آموزش غیرحضوری ترکی آذربایجانی» را به دقت و به صورت آکادمیک طراحی کرده‌ام و سعی کرده‌ام که دوره علاوه‌بر استاندارد بودن، جامع و کاربردی هم باشد. در این دوره هم زبان معیار را آموزش داده‌ام و هم به برخی از تفاوت‌های زبان معیار (زبان کتابی و استاندارد ترکی آذربایجانی) با زبان محاوره و لهجه‌های شهرها اشاره کرده‌ام، به طوری‌که زبان اموز با گذراندن این دوره، علاوه بر یاد گرفتن ترکی آذربایجانی معیار، مکالمه و محاوره به زبان ترکی آذربایجانی را نیز یاد خواهد گرفت و برخی کلمات مورد استفاده در شهرهای مختلف آذربایجان را نیز خواهد آموخت. همچنین چهار درس اول این دوره را می‌توانید به صورت کاملاً رایگان دانلود و مطالعه کنید و سپس در دوره شرکت کنید یا نسبت به خرید پکیج آموزش ترکی آذربایجانی اقدام کنید.

 

آموزش ترکی آذری، آموزش ترکی تبریزی صوتی

 

+ من می‌خواهم در دوره‌ی آموزش زبان ترکی تبریزی به فارسی شرکت کنم و ترکی تبریزی یاد بگیرم. آیا آموزش زبان ترکی تبریزی به فارسی دارید؟ آیا شما آموزش زبان ترکی تبریزی با تلفظ دارید؟ آموزش زبان ترکی تبریزی صوتی چطور؟

- درواقع چیزی به نام ترکی باکو، ترکی زنجانی، ترکی تبریزی، ترکی اردبیلی، ترکی تهرانی، ترکی ایرانی و...  وجود ندارد. همه‌ی اینها لهجه‌های ترکی آذربایجانی هستند. مانند زبان فارسی که لهجه‌های اصفهانی، شیرازی، مشهدی و غیره دارد. من در این دوره ترکی آذربایجانی را آموزش می‌دهم، به صورت دقیق و آکادمیک. در درس‌های مکالمه‌ی این دوره نیز شما با لغات مختلف رایج در شهرهای مختلف آذربایجان آشنا خواهید شد. بنابراین پس از گذراندن دوره‌ی آموزش غیرحضوری ترکی آذربایجانی، شما خواهید توانست با همه‌ی آذربایجانی‌های ساکن در شهرهای مختلف، از جمله با تبریزی‌ها، زنجانی‌ها، باکویی‌ها، ارومیه‌های‌ها، خویی‌ها، اردبیلی‌ها و آذربایجانی‌های ساکن تهران، به زبان آذربایجانی صحبت و مکالمه و حتی مکاتبه کنید.

 

+ برای تقویت لهجه‌ی ترکی تبریزی آیا در کنار دوره آموزش غیرحضوری ترکی آذربایجانی، فیلم هم ببینیم؟

بله می‌توانید فیلم‌های به زبان ترکی آذربایجانی را نیز ببینید تا زبان ترکی آذربایجانی شما تقویت شود. اگر برایتان مهم است که لهجه‌ی یک شهر را بهتر یاد بگیرید، در کنار درس‌های دوره می‌توانید، فیلم‌های ساخته شده در آن شهرها را تماشا کنید.

 

+ من خودم ترک هستم و می‌خواهم زبان مادری‌ام را به صورت اصولی یاد بگیرم و بتوانم به زبان ترکی بخوان و بنویسم. آیا دوره‌ی آموزش غیرحضوری به درد من می‌خورد یا فقط مخصوص فارس‌ها است؟

- بله این دوره برای شما بسیار مفید خواهد بود و زبان مادری خود را به صورت صحیح و اصولی یاد خواهید گرفت.

 

+ من فارس هستم و اصلاً یک کلمه ترکی بلد نیستم. آیا می‌توانم در این دوره شرکت کنم؟ آیا از ابتدا آموزش می‌دهید؟

- بله از ابتدا آموزش می‌دهم. بدون نگرانی در دوره‌ی آموزش غیرحضوری ترکی آذربایجانی شرکت کنید یا پکیج آموزش غیرحضوری ترکی آذربایجانی را دانلود و مطالعه کنید (فایل‌های pdf را بخوانید و به فایل‌های صوتی گوش کنید و تمرین‌های هر درس را به دقت انجام دهید).

 

 

آموزش زبان ترکی آذری، استاد زبان ترکی آذری

 

+ من علاقه بسیار زیادی به یادگیری زبان ترکی آذری دارم؛ اما متأسفانه وقت زیادی ندارم و نمی‌توانم ساعت مشخصی را برای شرکت در کلاس ترکی آذربایجانی اختصاص دهم. چگونه می‌توانم در دوره‌ی زبان ترکی آذربایجانی شرکت کنم؟

- درس‌های دوره‌ی ترکی آذربایجانی را در تلگرام برای زبان‌آموزانم ارسال می‌کنم (درس اول و درس دوم رایگان است). هر درس شامل یک فایل pdf و یک فایل صوتی است. هر موقع فرصت کردید، فایل صوتی را گوش کنید و هم‌زمان فایل pdf را بخوانید و تکرار کنید. اگر اشکالی داشتید، در تلگرام از من بپرسید. سپس تمرین‌ها را انجام دهید و بفرستید. من تمرین‌ها را بررسی و اصلاح می‌کنم و درس جدید را برای‌تان می‌فرستم.

 

 

درس ۱. آموزش الفبای ترکی آذربایجانی - دانلود

 

درس ۲. آموزش حروف صدادار ترکی آذربایجانی - دانلود

 

درس ۳. آموزش فعل بودن - زمان حال (.Mən tələbəyəm) - دانلود

 

درس ۴. صرف افعال در زمان حال (İndiki Zaman) - دانلود

 

دانلود درس ۱ تا ۱۰

  

دانلود درس ۱۱ تا ۲۰

 

جدید:   دانلود درس‌های ۲۰ تا ۲۵، درس‌های ۵.۱، ۱۰.۱، ۱۵.۱ و درس‌های مکالمه ۱ تا ۷ 


نظرات کاربران

فاطمه حسینی معتقد است :
استاد از درس چندم به بعد توصیه میکنید که فیلم ها رو با زیر نویس ببینیم؟؟ برای ما که مقدماتی هستیم زود؟؟؟
نیازی به زیرنویس نیست. در هر سطحی که هستید، فیلم های به زبان ترکی آذربایجانی را بدون زیرنویس تماشا کنید.
  • نام کامل :
  • آدرس ایمیل :
  • متن نظر :
  • کد امنیتی :
  • نمایش یک کد امنیتی جدید کد امنیتی
  •