معرفی کانال‌های تلگرام برای یادگیری و تقویت زبان ترکی آذربایجانی
«کتابخانه‌ی اوخوجان»؛ ویدیو-کتاب‌های کودک و نوجوان به زبان ترکی آذربایجانی؛ اپلیکیشن، کانال تلگرام، کانال یوتیوب، صفحه‌ی اینستاگرام اوخوجان
زلزله خوی و ترکیه، رزومه‌ی شرکت‌های عمرانی، پیمانکاران، انبوه‌سازان و تولیدکنندگان مصالح ساختمانی
آدرس آموزشگاه های ترکی استانبولی در تبریز با تدریس مجید عزمی
کلاس های آموزش زبان ترکی استانبولی در آموزشگاه های مختلف ولیعصر تبریز
کلاس های آموزش زبان ترکی استانبولی در آموزشگاه های مختلف نصف راه تبریز
کلاس های آموزش زبان ترکی استانبولی در آموزشگاه های مختلف آبرسان تبریز
حمایت مالی از کلاس‌ها و دوره‌های زبان ترکی آذربایجانی
آموزش گام به گام زبان ترکی آذربایجانی (فایل pdf + فایل صوتی)
تبلیغ رایگان در سایت azmiaz.org
کلاس‌های آموزش زبان ترکی استانبولی در تبریز ۰۹۱۴۹۱۷۳۲۱۷
ترجمه کتاب و مقاله از ترکی استانبولی به فارسی و از فارسی به ترکی استانبولی
رزومه به ترکی استانبولی | ترکی آذربایجانی
خودآموز ترکی استانبولی
چگونه محصول یا خدمات خود را در ترکیه و آذربایجان بفروشیم؟
تولید محتوا و تبلیغ نویسی به زبان ترکی با هدف بازاریابی و صادرات به جمهوری آذربایجان و ترکیه (مشتری‌یابی بین‌المللی)
چگونه ترکی استانبولی | ترکی آذربایجانی را آنلاین یاد بگیریم؟
بهترین روش آموزش ترکی استانبولی و ترکی آذربایجانی به صورت آنلاین
آموزش درس به درس ترکی استانبولی (فایل pdf + فایل صوتی)
سوابق نویسندگی، مترجمی و تدریس مجید عزمی
چگونه در خانه ترکی استانبولی یاد بگیریم؟
مزایای آموزش آنلاین ترکی استانبولی
ترکی استانبولی، دوره تابستانه، 1398
تدریس ترکی، مجید عزمی، 09149173217
سیزده بدر کجا برویم؟
″Allah mənə bir uşaq verəydi, çolaq, kor, şil olaydı da malım ona qalaydı″
Türk - İslam dünyası çin mallarını nasıl boykot edebilir? Öneriler
دوره های متنوع ترکی استانبولی و ترکی آذربایجانی با تدریس مجید عزمی
İranda müşteri bulmak için bazı öneriler ve tavsiyeler
تبلیغات به زبان ترکی، تبلیغ نویسی و تولید محتوای ترکی برای پیدا کردن مشتری خارجی و حضور در بازارهای ترکیه و آذربایجان و کسب درآمد ارزی
کسب درآمد با زبان ترکی استانبولی و ترکی آذربایجانی

زبان ترکی مهمترین زبان منطقه و یکی از مهمترین زبان های جهان است. زبان ترکی از نظر جمعیت، پس از زبان چینی، انگلیسی، اسپانیولی و اردو پنجمین زبان دنیا است. ترکی استانبولی و ترکی آذربایجانی نیز به ترتیب مهمترین لهجه های زبان ترکی هستند. کسانی که به ترکی استانبولی و ترکی آذربایجانی مسلط باشند می توانند با طرق گوناگون از این زبان کسب درآمد کنند. در زیر برخی از روش های کسب درآمد با استفاده از زبان ترکی توضیح داده شده است:

تدریس ترکی استانبولی و ترکی آذربایجانی

کسانی که به زبان ترکی استانبولی یا ترکی آذربایجانی مسلط باشند و مهارت تدریس داشته باشند و اصطلاحا بیان خوبی داشته باشند، می توانند این زبان را تدریس کنند. خوشبختانه زبان ترکی در ایران علاقمندان بسیار زیادی دارد و افراد بسیاری مشتاقانه می خواهند این زبان را یاد بگیرند. من مجید عزمی هستم معلم ترکی آذربایجانی و ترکی استانبولی و هر سال به ده ها و صد ها نفر زبان ترکی آموزش می دهم.

 

نوشتن کتاب آموزش زبان ترکی

معلمان زبان ترکی می توانند با کتاب های آموزش زبان ترکی بنویسند.

 

تولید پادکست ها و ویدئوهای آموزش زبان ترکی استانبولی یا ترکی آذربایجانی

کسانی که به ترکی استانبولی یا ترکی آذربایجانی و روش تدریس این زبان در حد بسیار خوبی مسلط باشند می توانند با تولید پادکست ها و ویدئوهای آموزش زبان ترکی و فروش آنها کسب درآمد کند.

 

ترجمه

کسی که به ترکی استانبولی یا ترکی آذربایجانی و یک زبان دیگر کاملا مسلط باشد و فنون ترجمه را بداند، می تواند از این طریق کسب درآمد کند. انواع مختلف ترجمه وجود دارد که برای هر یک از آنها فنون و آمادگی های خاصی لازم است: ترجمه متون، ترجمه ادبی، ترجمه کتاب، ترجمه تجاری، ترجمه سایت، ترجمه کاتالوگ و بروشور و...

 

تولید محتوا وتبلیغ نویسی به زبان ترکی

امروزه بسیاری از کسب و کارها چه در ایران و چه در جمهوری آذربایجان، ترکیه یا کشورهای دیگر برای فروش محصولات خود نیاز به تولید محتوا به زبان های مختلف از جمله ترکی استابولی و ترکی آذربایجانی دارند. کسانی که به زبان ترکی مسلط هستند و فنون تولید محتوا را می دانند می توانند برای چنین کسب و کارهایی به زبان ترکی تولید محتوا کنند. البته باید توجه داشت که تولید محتوا با ترجمه بسیار متفاوت است؛ در ترجمه، مترجم می کوشد تا به محتوای اولیه صادق بماند و مطالب را عینا به زبان مقصد منتقل کند، حال آن که در تولید محتوا، تولید کننده محتوا باید ابتکار عمل را به دست گیرد و محتوایی تولید کند که مخاطب را جذب کند. در تبلیغ نویسی و تولید محتوا باید فرهنگ مخاطب مورد نظر را مد نظر قرار داد.

 

در این باره بیشتر بخوانید:

انجام مکاتبات بازرگانی

اگر شما دانش آموخته بازرگانی باشید و به زبان ترکی استانبولی یا ترکی آذربایجانی مسلط باشید، می توانید مکاتبات بازرگانی بین شرکتهای ایرانی، ترکیه ای و آذربایجانی را انجام دهید. با توجه به گستردگی روابط اقتصادی شرکت های ایرانی به خصوص با شرکت های ترک، این کار ظرفیت های بسیاری دارد.

 

توریسم

مترجم ترکی استانبولی و ترکی آذربایجانی می تواند به عنوان تورلیدر با شرکت ها و آژانس های توریستی و مسافرتی و گردشگری همکاری نماید. داشتن اطلاعات گردشگری و تاریخی بسیار مهم است.

 

مشاوره تحصیلی

بسیاری از ایرانیان ترکیه و جمهوری آذربایجان را برای ادامه تحصیل انتخاب می کنند. کسانی که به زبان ترکی مسلط هستند می توانند با به روز نگه داشتن اطلاعات خود درباره شرایط تحصیل در ترکیه و جمهوری آذربایجان به این افراد مشاوره تحصیلی دهند. چنین مشاورانی همچنین باید دانشگاه هایی را که مورد تایید وزارت علوم ایران هستند بدانند.

 

مشاوره اقامت و زندگی در ترکیه و آذربایجان

افرادی که ترکی استانبولی و یا ترکی آذربایجانی آنها در حد خوبی است، با به روز نگه داشتن اطلاعات خود در زمینه اقامت، کار، خرید ملک و خانه و ثبت شرکت در ترکیه و جمهوری آذربایجان به متقاضیان مشاوره دهند.

 

مطالعات سیاسی منطقه ای

دانش آموختگان علوم سیاسی به خصوص مطالعات منطقه ای می توانند با مطالعه جراید ترکیه و آذربایجان و به روز نگه داشتن اطلاعات خود، مسائل سیاسی منطقه را تحلیل کنند.

 

مطالعات تاریخی

زبان ترکی عثمانی آرشیو بسیار مهمی از تاریخ منطقه و حتی بخش های مهمی از جهان است. دانش آموختگان و علاقه مندان به تاریخ می توانند با فراگیری ترکی استانبولی به مطالعه منابع تاریخی موجود در این زبان بپردازند.

 

آشپزی ترکی

آشپزی ترکیه و آذربایجان بسیار غنی و سازگار با مزاج ایرانیان است و طرفداران فراوانی در ایران دارد. آشپزان، قنادان، شیرینی پزان، کافه داران و همه کسب و کارهایی که به نوعی با صنایع غذایی در ارتباط هستند می توانند با آموختن زبان ترکی به تنوع، جذابیت و کیفیت محصولات خود بیافزایند و کسب و کار خود را توسعه دهند.

 

سرودن شعر و ترانه ترکی

زبان ترکی ادبیات عنی و شیرینی دارد. کسانی که به ترکی استانبولی یا ترکی آذربایجانی در حد عالی مسلط هستند و ذوق و قریحه شاعری دارند می توانند به این زبان شعر و ترانه بسرایند.

 

نوشتن و انتشار کتاب در ترکیه و آذربایجان

نویسنده گانی که زبان ترکی را خوب می دانند می توانند آثارشان را به زبان ترکی بنویسند و در ترکیه یا آذربایجان منتشر کنند.

 

در این باره بیشتر بخوانید: 

کسب درآمد با زبان ترکی استانبولی و ترکی آذربایجانی

ایده‌های کسب درآمد برای زبان‌آموزان و فارغ‌التحصیلان زبان و ادبیات ترکی آذربایجانی


نظرات کاربران

زیبا فتح الهی معتقد است :
سلام جناب عزمی من اصالتا آذری هستم و از طرف دیگر زبان انگلیسیم هم خوبه خواستم بپرسم میتونید راهنماییم کنید که چه طور بتونم از این تواناییهام کسب درامد کنم
بسته به علایق‌تان، تخصص‌های‌تان و مهارت‌های دیگرتان کارهای زیادی می‌توانید انجام دهید: تولید محتوا، ترجمه، تدریس ...
  • نام کامل :
  • آدرس ایمیل :
  • متن نظر :
  • کد امنیتی :
  • نمایش یک کد امنیتی جدید کد امنیتی
  •