معرفی کانال‌های تلگرام برای یادگیری و تقویت زبان ترکی آذربایجانی
«کتابخانه‌ی اوخوجان»؛ ویدیو-کتاب‌های کودک و نوجوان به زبان ترکی آذربایجانی؛ اپلیکیشن، کانال تلگرام، کانال یوتیوب، صفحه‌ی اینستاگرام اوخوجان
زلزله خوی و ترکیه، رزومه‌ی شرکت‌های عمرانی، پیمانکاران، انبوه‌سازان و تولیدکنندگان مصالح ساختمانی
آدرس آموزشگاه های ترکی استانبولی در تبریز با تدریس مجید عزمی
کلاس های آموزش زبان ترکی استانبولی در آموزشگاه های مختلف ولیعصر تبریز
کلاس های آموزش زبان ترکی استانبولی در آموزشگاه های مختلف نصف راه تبریز
کلاس های آموزش زبان ترکی استانبولی در آموزشگاه های مختلف آبرسان تبریز
حمایت مالی از کلاس‌ها و دوره‌های زبان ترکی آذربایجانی
آموزش گام به گام زبان ترکی آذربایجانی (فایل pdf + فایل صوتی)
تبلیغ رایگان در سایت azmiaz.org
کلاس‌های آموزش زبان ترکی استانبولی در تبریز ۰۹۱۴۹۱۷۳۲۱۷
ترجمه کتاب و مقاله از ترکی استانبولی به فارسی و از فارسی به ترکی استانبولی
رزومه به ترکی استانبولی | ترکی آذربایجانی
خودآموز ترکی استانبولی
چگونه محصول یا خدمات خود را در ترکیه و آذربایجان بفروشیم؟
تولید محتوا و تبلیغ نویسی به زبان ترکی با هدف بازاریابی و صادرات به جمهوری آذربایجان و ترکیه (مشتری‌یابی بین‌المللی)
چگونه ترکی استانبولی | ترکی آذربایجانی را آنلاین یاد بگیریم؟
بهترین روش آموزش ترکی استانبولی و ترکی آذربایجانی به صورت آنلاین
آموزش درس به درس ترکی استانبولی (فایل pdf + فایل صوتی)
سوابق نویسندگی، مترجمی و تدریس مجید عزمی
چگونه در خانه ترکی استانبولی یاد بگیریم؟
مزایای آموزش آنلاین ترکی استانبولی
ترکی استانبولی، دوره تابستانه، 1398
تدریس ترکی، مجید عزمی، 09149173217
سیزده بدر کجا برویم؟
″Allah mənə bir uşaq verəydi, çolaq, kor, şil olaydı da malım ona qalaydı″
Türk - İslam dünyası çin mallarını nasıl boykot edebilir? Öneriler
دوره های متنوع ترکی استانبولی و ترکی آذربایجانی با تدریس مجید عزمی
İranda müşteri bulmak için bazı öneriler ve tavsiyeler
تبلیغات به زبان ترکی، تبلیغ نویسی و تولید محتوای ترکی برای پیدا کردن مشتری خارجی و حضور در بازارهای ترکیه و آذربایجان و کسب درآمد ارزی
چگونه از مجید عزمی ترکی استانبولی یاد بگیریم؟

فرض کن در جایی هستی که همه به زبانی حرف می‌زنند که تو چیزی از آن نمی‌فهمی! بدتر از آن هم ممکن است، یعنی دست‌وپاشکسته بهفمی و نتوانی درست و حسابی صحبت کنی! در ایجاد روابط مشکلات عدیده‌ای پیدا می‌کنی، مگه نه؟ در ترکیه از خرید و اجاره اتاق گرفته تا بستن قرارداد و کار و تحصیل، همه به دانستن زبان ترکی، خوب دانستن زبان ترکی بستگی دارد. هر چه بهتر و مسلط‌تر باشی کارت بهتر راه می‌افتد و گلیمت را بهتر از دیگران از آب بیرون می‌کشی. تازه به دوستان خودت هم کمک می‌کنی. اما اگر بلد نباشی، بسیاری از فرصت‌ها را از دست خواهی داد، از فرصت‌های خرید گرفته تا رابطه و کار و تحصیل. اگر ترکی استانبولی را خوب بلد نباشی، ممکن است با مشکلات فراوانی دست به گریبان شوی. اما نگران نباش، من کمکت خواهم کرد. من مجید عزمی هستم مدرس ترکی استانبولی و ترکی آذربایجانی؛ از سراسر دنیا زبان‌آموز دارم و به آنها ترکی استانبولی یا ترکی آذربایجانی تدریس می‌کنم. من کمکت می‌کنم تا ترکی را خیلی خوب و تر و تمیز و حرفه‌ای و با بهترین کیفیت و در کوتاه‌ترین زمان ممکن یاد بگیری و ترکی را مثل خود ترک‌ها صحبت کنی. البته بهتر است این نوشته را خوب بخوانی تا با من بیشتر آشنا بشی.

اگر می خواهید ترکی استانبولی را در زمانی کوتاه و با صرف هزینه ای کم بیاموزید و به یکی از مهمترین و اقتصادی ترین زبان های جهان مسلط شوید، فرصت را از دست ندهید. من مجید عزمی هستم مدرس ترکی استانبولی و ترکی آذربایجانی؛ از سراسر دنیا زبان‌آموز دارم و به آنها ترکی استانبولی یا ترکی آذربایجانی تدریس می‌کنم. من کمکت می‌کنم تا ترکی را خیلی خوب و تر و تمیز و حرفه‌ای و با بهترین کیفیت و در کوتاه‌ترین زمان ممکن یاد بگیری و ترکی را مثل خود ترک‌ها صحبت کنی. البته بهتر است این نوشته را خوب بخوانی تا با من بیشتر آشنا بشی. حالا که گفتم٬٬ترکی رار در کوتاه‌ترین زمان ممکن یادت می‌دهم، خیلی‌ها خواهند ریخت سرم و خواهند پرسید که چند روز طول می‌کشد؟ چند ماه طول می‌کشد؟

خب، عزیز من، این بستگی به دو چیز دارد: اول، تلاش خودت، دوم تعداد جلسات در هفته!

خب تعجب نکن! تلاش خودت هم خیلی مهم است. به عنوان مثال، اگر هر روز دو ساعت ترکی تمرین کنی، بعد از ده روز، از نتیجه‌ی آن شگفت‌زده خواهی شد. البته اگر قبل و بعد از کلاس، سه ساعت قبل از خواب و چهار ساعت بعد از بیدار شدن و یک ساعت قبل از نهار و دو ساعت بعد از تناول نهار در اینستاگرام بگردی و چت کنی و جمله‌ی معروف و پرکاربرد «اول اینستا، بعد کتاب» را زمزمه نمایی و همه بازی‌های آنلاین و آفلاین را بازی کنی و هیچ پست و استوری و کلیپی را از دست ندهی، به طوری که همه‌ی اشخاص و افراد و کلیپ‌های موجود اینستاگرام و تلگرام و واتساپ و تویتر و... برایت تکراری باشند، احتمالاً باز هم بعد از جند ماه از نتایج به دست آمده شگفت‌زده خواهی شد و احتمالاً حتی شروع خواهی کرد به دیدن شبکه‌ی چهار! البته در این حالت، من نیز از نهایت شگفت‌زدگی سر به بیابان خواهم نهاد و وامصیبتا گویان جامه‌ی خود را خواهم درید!

بله، تعداد جلسات در هفته هم مهم است. سه جلسه در هفته ایده‌آل است و بازده در این حالت بیشتر است، اگر وقت کافی نداری، دو جلسه در هفته هم خوب است. اما یک جلسه در هفته چندان خوب نیست، زیرا اگر آن جلسه به روز تعطیل بیافتد یا مشکلی پیش بیاید و تعطیل شود یا خودت بهانه‌ای بتراشی و تعطیلش کنی (!) دو هفته فاصله می‌افتد و هر چه رشته‌ایم پنبه می‌شود! خب بدون رسم شکل و منحنی و نمودار و بدون ماشین حساب و محاسبات هندسه و مثلثات و  جبر و انتگرال و تابع و مشتق هم می‌توان به راحتی فهمید که یک دوره، در سه جلسه در هفته بسیار زودتر از یک جلسه در هفته تمام می‌شود!

البته نیک می‌دانم که دانشجو و زبان‌آموز زبان ترکی چنین نخواهد بود، به‌ویژه اگر دانشجو و زبان آموز من باشد. زیرا ترکی زبان شیرینی است و یک بار که کاسه‌ی زبان ترکی را به لب گرفتی و شیرینی و حلاوت آن‌ را چشیدی دیگر بر زمین نخواهی گذاشت. مگر آن که پرکننده‌ی کاسه‌ات (یعنی معلم زبان ترکی‌ات) نداند که کاسه‌ات را چگونه پر کند! بله ترکی زبان شیرینی است مثل چی؟ قند؟ عسل؟ خرما؟ حلوا؟ کشمش؟ شکلات؟ قرابیه؟ شربت؟

راستش را بخواهی مثل همه‌ی اینها شیرین است اما نباید مخلوط کنی و بخوری! در کنارش هم باید کمی آب بخوری تا دلت را نزند! البته باید مواظب باشی تا چاق نشوی! آخه می‌دونی اکثر اینها اضافه وزن میارن! این هم وظیفه‌ی معلم زبان ترکی است که شیرینی زبان ترکی را به قدر کفایت تنظیم کند و به تو بچشاند تا مبادا دلت را بزند! مثل درست کردن شربت آلبالو. مقدار آلبالو و آب و شکر باید به اندازه باشد! خب، پس شیرینی زبان ترکی را با مجید عزمی بچشید. خودمونیم، عجب تبلیغی شد، عجب جمله‌ای! بگذارید این جمله رو قاب کنم و بزنم به سایتم!

 

شیرینی زبان ترکی را با مجید عزمی بچشید. آموزش زبان ترکی استانبولی به صورت آنلاین و حضوری در تبریز

 

البته اگر اضافه وزن داری و میانه‌ی خوبی با شیرینی‌جات نداری، لازم است تا گاهی هم آب کرفس و آب زرشک نوش جان بفرمایی و نرمش و ورزش کنی! همچنین، ورزش باعث می‌شود که ذهنت باز شود و ترکی را بهتر یاد بگیری و البته یاد گرفتن زبان ترکی هم باعث می‌شود که بهتر ورزش کنی! حالا دیدی؟ اگر  ترکی یاد بگیری تناسب اندامت هم بهتر می‌شود! البته هرگز نباید در کلاس زبان ترکی ورزش بکنی!

اما باید قبل از کلاس ترکی مسواک بزنی، به‌خصوص اگر کلاس حضوری می‌آیی (فکر نمی‌کنم توضیح زیادی لازم داشته باشد)؛ اما باید بعد از کلاس ترکی هم مسواک بزنی و به قدر کافی آب بنوشی! بس که شیرین است.

یکی از راه‌هایی که معلم زبان ترکی می‌تواند شیرینی و حلاوت زبان ترکی به زبان‌آموزانش بچشاند این است که زبان ترکی را مانند یک بازی مفرح یا بدهد! بله کارم درآمد! از فردا باید در کلاس دلقک‌بازی دربیاورم و استندآپ کمدی به زبان ترکی برگزار کنم!

خب، پس گفتیم که زیاد در اینستاگرام نچرخ و جمله‌ی «اول اینستا، بعد کتاب» آن خواننده را هم فراموش کن. اما برخی‌ها می‌آیند و می‌گویند: «داریم توی اینستا ترکی استانبولی یاد می‌گیریم»! در جواب این افراد می‌گویم که عزیز من، یادگیری باید منظم و مدون و با بازدهی بالا باشد. اولا که بیشتر مطالب مربوط به آموزش زبان ترکی استانبولی که در اینستاگرام و تلگرام و... (به خصوص اینستا) به اشتراک گذاشته می‌شوند، استاندارد نیستند و بیشتر حالت تبلیغاتی دارند هدف‌شان بیشتر جذب فالوور برای تبلیغات یا فروش دوره‌ها یا کلاس‌های‌شان است. البته شرکت در دوره‌ها و کلاس‌ها، اگر استاندارد و آموزنده باشد خوب است، اما صرفا گشتن در ایسنتاگرام برای یادگیری زبان ترکی استانبولی فکر نمی‌کنم زیاد مفید و پربازده باشد. ثانیا، این مطالب، بسیار کوتاه و غیر منظم ارائه می‌شوند و شما با ساعت‌ها اینستاگردی شاید فقط یکی دو کلمه یاد بگیرید، شاید هم یاد نگیرید! پس عمر گرانبهای‌تان را تلف نکنید.

به جای ساعت‌ها اینستاگردی، از یک مدرس زبان ترکی خوب کمک بخواهید. خب، حالا از کی؟ ریا نباشه من هستم دیگر! اگر می‌خواهی ترکی استانبولی را به صورت عالی یاد بگیری، من پیشت هستم و بهت کمک می‌کنم. البته تو هم باید قول بدهی که منظم باشی و به توصیه‌هام خوب عمل کنی.

حالا توصیه‌هام چی‌ها هستند؟ (البته نگران نباش، توصیه‌هام زیاد هم عجیب و غریب نستند، مثلا من بهت توصیه نمی‌کنم که حتما باید قبل از آمدن به کلاس تخم مرغ و سیب‌زمینی آپ‌بز بخوری و بعد از کلاس هم دوش آب سرد بگیری. لااقل این دو مورد را اصلا توصیه نمی‌کنم. درسته گفتم یادگیری ترکی استانبولی می‌تونه برای تناسب اندام مفید باشه، اما نه در این حد، خب، باشگاه بدن‌سازی نیست که کلاسه کلاس، کلاس ترکی استانبولیه. اگر تخم‌مرغ آب‌پز بخوری بیای که خفه می‌شیم؛ پس برادر من، خواهر من نکن این کار رو. اما اگر می‌خواهی بعد از کلاس دوش آب سرد بگیری، من که توصیه نمی‌کنم. می‌چایی خب! جلسه‌ی بعد رو هم کنسل می‌کنی و من ضرر می‌کنم). حالا توصیه‌های من چیه؟ می‌گم برات:

۱. قبل از هر منظم باش. بله نظم و ترتیب برای من خیلی مهمه. اگر با من کلاس حضوری برداشتی، سر وقت بیا کلاس، اگر آنلاینه سر وقت، آنلاین شو.

۲. هی، زود به زود کلاس‌ها رو کنسل نکن که من کفری می‌شم! تو هم یاد نمی‌گیری و فردا می‌گویی که فلانی به من خوب درس نداد. عزیزم، تو اصلا کلاس نمی‌آی که، من چطوری بهت درس بدم؟

۳. شهریه‌ات را هم سر موقع و حتی زودتر از سرموقع پرداخت کن. (این مورد هم خیلی خیلی مهمه، اصلا از حکیمی بپرسیدم که زبان‌آموزی که شهریه‌اش را دیر پرداخت کند به چه ماند؟ گفت به عالم بی‌عمل! واقعیتش سخن آن حکیم بسیار سنگین بود و ربطش را من هم چندان متوجه نشدم، اما خب، عالم بی‌عمل نباش و شهریه‌ات را زودی پرداخت کن بیاد).

۴. تمرین‌ها را به طور کامل انجام بده. بهانه‌تراشی هم نکن.

۵. سر کلاس تا جایی که می‌توانی ترکی صحبت کن. خجالت هم نکش.

۶. موقع تشریف‌فرمایی به کلاس، حتما کتاب و دفتر و خودکار و... به همراه داشته باش! (توصیه‌ی عجیب و سخت‌گیرانه‌ای به نظر میاد؛ مگه نه؟ خب، همینه که هست! من خیلی سخت‌گیرم خب!)

 

شاید اوایل متن را که می‌خوندی با خودت می‌گفتی: اوووو، عجب استاد باحالیه، حتما بریم باهاش کلاس برداریم (حق داری). اما احتمالا بعد از خواندن توصیه‌هام با خودت گفتی: عجب استاد سخت‌گیریه این مجید عزمی (باز هم حق داری)! پس زود باش بیا کلاس. بهانه هم نیار!

 

حالا دیگه مطمئنم که همتون می‌خواهید بیاین سر کلاس و ترکی استانبولی را از مجید عزمی یاد بگیرید. فقط نوبت را رعایت کنید و سر و دست همدیگه رو نشکنید!

 

حتما می‌پرسی:

چطور در کلاس‌های ترکی استانبولی مجید عزمی شرکت کنم؟

 

گوشی موبایلت را بردار و شماره‌ام را بگیر:

 

 ۰۹۱۴۹۱۷۳۲۱۷ (مجید عزمی، تلگرام)

 

 


نظرات کاربران

  • نام کامل :
  • آدرس ایمیل :
  • متن نظر :
  • کد امنیتی :
  • نمایش یک کد امنیتی جدید کد امنیتی
  •