معرفی کانال‌های تلگرام برای یادگیری و تقویت زبان ترکی آذربایجانی
«کتابخانه‌ی اوخوجان»؛ ویدیو-کتاب‌های کودک و نوجوان به زبان ترکی آذربایجانی؛ اپلیکیشن، کانال تلگرام، کانال یوتیوب، صفحه‌ی اینستاگرام اوخوجان
زلزله خوی و ترکیه، رزومه‌ی شرکت‌های عمرانی، پیمانکاران، انبوه‌سازان و تولیدکنندگان مصالح ساختمانی
آدرس آموزشگاه های ترکی استانبولی در تبریز با تدریس مجید عزمی
کلاس های آموزش زبان ترکی استانبولی در آموزشگاه های مختلف ولیعصر تبریز
کلاس های آموزش زبان ترکی استانبولی در آموزشگاه های مختلف نصف راه تبریز
کلاس های آموزش زبان ترکی استانبولی در آموزشگاه های مختلف آبرسان تبریز
حمایت مالی از کلاس‌ها و دوره‌های زبان ترکی آذربایجانی
آموزش گام به گام زبان ترکی آذربایجانی (فایل pdf + فایل صوتی)
تبلیغ رایگان در سایت azmiaz.org
کلاس‌های آموزش زبان ترکی استانبولی در تبریز ۰۹۱۴۹۱۷۳۲۱۷
ترجمه کتاب و مقاله از ترکی استانبولی به فارسی و از فارسی به ترکی استانبولی
رزومه به ترکی استانبولی | ترکی آذربایجانی
خودآموز ترکی استانبولی
چگونه محصول یا خدمات خود را در ترکیه و آذربایجان بفروشیم؟
تولید محتوا و تبلیغ نویسی به زبان ترکی با هدف بازاریابی و صادرات به جمهوری آذربایجان و ترکیه (مشتری‌یابی بین‌المللی)
چگونه ترکی استانبولی | ترکی آذربایجانی را آنلاین یاد بگیریم؟
بهترین روش آموزش ترکی استانبولی و ترکی آذربایجانی به صورت آنلاین
آموزش درس به درس ترکی استانبولی (فایل pdf + فایل صوتی)
سوابق نویسندگی، مترجمی و تدریس مجید عزمی
چگونه در خانه ترکی استانبولی یاد بگیریم؟
مزایای آموزش آنلاین ترکی استانبولی
ترکی استانبولی، دوره تابستانه، 1398
تدریس ترکی، مجید عزمی، 09149173217
سیزده بدر کجا برویم؟
″Allah mənə bir uşaq verəydi, çolaq, kor, şil olaydı da malım ona qalaydı″
Türk - İslam dünyası çin mallarını nasıl boykot edebilir? Öneriler
دوره های متنوع ترکی استانبولی و ترکی آذربایجانی با تدریس مجید عزمی
İranda müşteri bulmak için bazı öneriler ve tavsiyeler
تبلیغات به زبان ترکی، تبلیغ نویسی و تولید محتوای ترکی برای پیدا کردن مشتری خارجی و حضور در بازارهای ترکیه و آذربایجان و کسب درآمد ارزی
ترکی استانبولی و ترکی آذربایجانی ویژه خوزستانی های عزیز

زبان ترکی، به ویژه ترکی استانبولی و ترکی آذربایجانی، از مهمترین زبان های جهان و کاربردی ترین زبان در زمینه تحصیل، کار، تجارت و گردشگری به خصوص در منطقه خاورمیانه، قفقاز و آسیای میانه و بخش های مهمی از اروپا به خصوص آلمان می باشد. زبان ترکی، زبانی تجاری است که اشتراکات لغوی بسیار زیادی با زبانهای عربی و فارسی دارد و یاد گرفتن آن برای مردم خوزستان بسیار آسان و مفید است.

 

زبان ترکی

زبان ترکی دارای گویش ها و لهجه های متنوعی مانند ترکی استانبولی، ترکی آذربایجانی (آذری)، ترکمنی، ترکی ازبکی، ترکی قزاقی، ترکی قرقیزی، ترکی اویغوری (زبان ترکان چین)، ترکی تاتاری (در روسیه)، ترکی باشقوردی، قاقائوزی، خلجی، ترکی ترکمنی عراقی و... است.

زبان ترکی، زبان رسمی 7 کشور جهان است؛ این کشورها عبارت اند از: ترکیه، جمهوری آذربایجان، جمهوری قبرس ترکی شمالی، ترکمنستان، ازبکستان، قزاقستان و قرقیزستان. علاوه بر این، زبان ترکی در برخی از ایالت ها و استان های کشورهای روسیه، چین، افغانستان، عراق و... رسمی است. مهمترین لهجه های زبان ترکی، به ترتیب ترکی استانبولی و ترکی آذربایجانی هستند.

زبان ترکی، زبانی تجاری است که اشتراکات لغوی بسیار زیادی با زبانهای عربی و فارسی دارد و یاد گرفتن آن برای مردم خوزستان بسیار آسان و مفید است.

 

ترکی استانبولی

ترکی استانبولی، از نظر اقتصادی، گسترش و نفوذ و تعداد متکلمین مهمترین لهجه زبان های ترکی است. ترکی استانبولی علاوه بر ترکیه، در جمهوری قبرس شمالی هم رسمی است. ترکمنی عراقی هم که یکی از زبان های رسمی عراق است، گرچه از نظر تلفظ و محاوره به ترکی آذربایجانی اما رسم الخط آن دقیقاً شبیه ترکی استانبولی است.

ترکی استانبولی، زبان مادری حدود 60 میلیون نفر در ترکیه و بیش از میلیون ها نفر در سرتاسر جهان است. تعداد کسانی که ترکی استانبولی زبان مادریشان نیست و این زبان را به عنوان زبان دوم یاد گرفته اند در حدود 100 تا 150 میلیون نفر تخمین زده می شود. با این حساب می توان تخمین زد که بیش از 200 میلیون نفر در جهان به زبان ترکی استانبولی مسلط هستند. مسلما با احتساب تعداد کسانی که ترکی استانبولی را در سطوح پایین تری بلدند، این رقم به بیش از 300 میلیون نفر می رسد. این تعداد در حال افزایش است، زیرا سالانه میلیون ها نفر در سراسر جهان ترکی استانبولی یاد می گیرند.

 

ترکی آذربایجانی

ترکی آذربایجانی همچنین به نامهای ترکی آذری، آذری، زبان آذربایجانی نیز نامیده می شود. ترکی آذربایجانی را از نظر جمعیت و تعداد گویشوران و اهمیت اقتصادی، علمی، ادبی این زبان می توان دومین لهجه پراهمیت زبان ترکی، پس از ترکی استانبولی محسوب کرد. ترکی آذربایجانی، زبان مادری بیش از 50 میلیون نفر در سرتاسر جهان است.

ترکی آذربایجانی زبان رسمی جمهوری آذربایجان است. همچنین ترکی آذربایجانی یکی از زبان های رسمی در ایالت داغستان روسیه است. زبان ترکی آذربایجانی، علاوه بر آذربایجان، در ترکیه، عراق، روسیه، گرجستان، اوکراین نیز متکلمان فراوانی دارد. ایران بیشترین تعداد گویشوران ترکی آذربایجانی را داراست. ترکی آذربایجانی در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، اردبیل، همدان، تهران، کرج، قم و... رایج است.

 

ترکی استانبولی و ترکی آذربایجانی چقدر باهم فرق دارند؟

در واقع ترکی آذربایجانی و ترکی استانبولی لهجه های یکدیگر و به جز چند نکته گرامری و برخی کلمات چندان فرقی ندارند؛ به طوری که یادگیری کامل یکی، می توان با کمی تمرین، دیگری را در مدت بسیاری کوتاه تری یاد گرفت.

 

خوزستان

خوزستان با بیش از 4 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت دارای زبان های گوناگونی است. عربی، بختیاری، لری، دزفولی، شوشتری، بهبهانی و... از جمله زبان های رایج در خوزستان هستند. شهرهای مهم خوزستان عبارت اند از اهواز (مرکز)، آبادان، ایذه، مسجد سلیمان، آغاجاری، امیدیه، اندیمشک، اندیکا، باغ ملک، باوی، بندر ماهشهر، بندر غزاله، بندر سیف، بهبهان، سردشت، کارون، حمیدیه، دزفول، هویزه (خرمشهر)، سوسنگرد، رامشیر، رامهرمز، شوش، شوشتر، شادگان، گتوند، لالی، هفتکل، هندیجان و...

وجود منابع گاز و نفت و نزدیکی به بنادر و آبهای آزاد خوزستان را به خطه ای استراتژیک تبدیل کرده است. منابع آبی فراوان و گرمسیر بودن، این خطه را از نظر کشاورزی پراهمیت ساخته است. در واقع خوزستان تامین کننده محصولات کشاورزی منطقه در فصول سرد است.

در زمستان، که کشاورزی در بسیاری از نقاط منطقه از رونق می افتد، کشاورزی خوزستان پررونق است و این، محصولات کشاورزی خوزستان است که نیاز مردمان ایران، ترکیه، آذربایجان، روسیه و... را تأمین می کند. مهمترین زبان تجاری مشترک در این کشورها زبان ترکی است. مردم عزیز خوزستان با یادگیری زبان ترکی (ترکی استانبولی یا ترکی آذربایجانی) می توانند واسطه ها را حذف و با توسعه صادرات سود بیشتری از صادرات محصولات کشاورزی به این کشورها به دست بیاورند. همچنین می توانند با استفاده از تجارب کشاورزی ترکیه، بر رونق کشاورزی خود بیافزایند.

 

ترکیه

ترکیه کشوری بزرگ با حدود 80 میلیون نفر جمعیت و شانزدهمین اقتصاد بزرگ دنیا است. ترکی استانبولی زبان رسمی این کشور است.

ترکیه مقصد اصلی بسیاری از مردم جهت گردشگری، تحصیل، مهاجرت، کسب و کار و تجارت است.

 

تحصیل در ترکیه

دانشگاه های ترکیه از اعتبار خوب و رنکینگ جهانی بالایی برخوردار هستند. تحصیل در دانشگاه های ترکیه بسیار ارزان تر اما بسیار ارزشمندتر از دانشگاه های بسیاری از کشورهای دیگر است. به همین سبب اکثر مردم دانشگاه های ترکیه را جهت ادامه تحصیل انتخاب می کنند.  نزدیکی راه ترکیه و قرابت فرهنگی نیز یکی از دلایلی انتخاب کنندگان است.

 

گردشگری در ترکیه

ترکیه با جاذبه های توریستی متنوع و فوق العاده، نزدیکی راه، هزینه های بسیار پایین و... مقصد اصلی گردشگران از ایران و بسیاری از نقاط جهان است. به خصوص در تابستان بسیار گرم و طاقت فرسای خوزستان، برای خوزستانی های عزیز بسیار دلپذیر است که سفری به ترکیه داشته باشند آب وهوایی عوض کنند. شاید هم در این سفر، فرصت های تجاری مناسبی را به خصوص برای صادرات محصولات استان به ترکیه بیابید و به قول معروف هم گردش بکنید و تجارت!

 

کسب و کار در ترکیه

اغلب خوزستانی ها عربی را خوب بلدند، دانستن زبان ترکی در کنار زبان عربی می تواند فرصت های بی نظیر شغلی فراوای را برایتان در پی داشته باشد. بسیاری از آژانس های مسافرتی و توریستی، هتل ها، دارالترجمه ها، آژانس های مربوط به مهاجرت و... به دنبال مترجم یا تورلیدر (راهنمای تور) و... که زبان عربی و ترکی بداند، هستند.

 

تجارت با ترکیه، صادرات از خوزستان به ترکیه

با توجه به اینکه ترکیه زمستان های سردی دارد، این فرصتی بی نظیر برای کشاورزان خوزستانی است که محصولات کشاورزی و زراعی خود را به این کشور صادر کنند. البته این کار هم اکنون نیز انجام می شود اما بیشتر توسط واسطه ها. عزیزان خوزستانی می توانند با یادگیری زبان ترکی و مطالعه استانداردها و شاخص های دولت ترکیه سود صادرات محصولات کشاورزی را خودشان کسب کنند.

 

جمهوری آذربایجان

جمهوری آذربایجان با جمعیتی در حدود 10 میلیون نفر بزرگ ترین قدرتمندترین و پرجمعیت ترین کشور قفقاز است. زبان رسمی جمهوری آذربایجان ترکی آذربایجانی است. شهرهای مهم جمهوری آذربایجان عبارتند از: باکو (پایتخت)، گنجه، شکی، سومقاییت، مینگه چئویر، آغدام، نخچیوان، لنکران، خان کندی و... این کشور از سال 2001، عضور شورای اروپا است. آذربایجان در سال 2007، از نظر رشد اقتصادی رتبه اول جهان را کسب کرد.

 

تحصیل در جمهوری آذربایجان

دانشگاه های جمهوری آذربایجان جهت تحصیل در رشته های مختلف به ویژه رشته های هنر و موسیقی، پزشکی، دندانپزشکی، شیمی، نفت و... بسیار مناسب هستند. به سبب نزدیکی راه، امنیت بالا، قرابت فرهنگی و... آذربایجان کشور مناسبی برای ادامه تحصیل است.

 

گردشگری در آذربایجان

مردم کشورهای عربی علاقه زیادی برای سفر به آذربایجان دارند. علاوه بر آب و هوای بسیار عالی آذربایجان که برای گردشگری در فصل تابستان و فرار از گرمای کشورهای عربی بسیار مناسب و فرح بخش است، همچنین سفره جمهوری آذربایجان نیز باب طبع عربها و ایرانیها است. امنیت بسیار بالا، جاذبه های توریستی، تاریخی، فرهنگی – هنری و طبیعی متنوع، محیط زیست غنی، غذاهای متنوع، قیمت های مناسب، آب و هوای خنک و مطبوع آذربایجان، این کشور را مقصد اصلی گردشگری مردم کشورهای عربی و ایران کرده است.

چه خوب است که در تابستان مدتی از گرمای شدید خوزستان به آذربایجان پناه برده و کمی استراحت کنید!

 

تجارت با جمهوری آذربایجان

آذربایجان نیز مانند ترکیه زمستان های سختی دارد و در این فصل به محصولات کشاورزی نیاز شدیدی وجود دارد. خوزستانی ها می توانند با یادگیری ترکی آذربایجانی یا ترکی استانبولی، محصولات کشاورزی خود یا دیگران را به این کشور صادر کنند.

 

آموزش آنلاین زبان ترکی استانبولی | آذربایجانی ویژه خوزستانی های عزیز

با وجود اینترنت، دیگر لازم نیست که برای یادگیری زبان ترکی آذربایجانی یا ترکی استانبولی، شهر و دیار خود را ترک کنید و به تبریز بیایید، حتی لازم نیست از خانه خود خارج شوید، پشت کامپیوتر یا لپ تاپ خود بنشینید و نزد حرفه ای ترین و باتجربه ترین استاد، ترکی استانبولی یاد بگیرید و سؤالات خود را از استاد بپرسید.

 

آموزش آنلاین ترکی استانبولی ترکی آذربایجانی آذری آموزش از راه دور مجید عزمی

برخی از مزایای آموزش آنلاین زبان ترکی استانبولی و ترکی آذربایجانی

کاهش هزینه ها: هزینه ایاب و ذهاب و هزینه اجاره کلاس حذف می شود.

صرفه جویی در وقت: برای رفتن به یک ممکن است زمان طولانی را به رفت و برگشت اختصاص دهید که در آموزش آنلاین از این جهت صرفه جویی فراوانی را در وقت خود می نمایید.

بازده بیشتر: برخلاف تصور عموم، بازده آموزش آنلاین بسیار بیشتر از آموزش حضوری است زیرا در آموزش آنلاین، دانشجو بعد از کلاس نیز به کلیه مطالب و محتوا ارائه شده به صورت متنی، صوتی و تصویری دسترسی دارد.

انعطاف در زمان بندی: آموزش آنلاین به خصوص برای افراد پرمشغله بسیار مناسب است. شما می توانید در هر ساعتی از شبانه روز (با هماهنگی با استاد) در کلاس آنلاین شوید و ترکی یاد بگیرید.

 

جهت مشاوره رایگان می توانید با شماره 09149173217 (استاد عزمی) تماس بگیرید.

 

جهت ثبت نام در جلسه آنلاین هماهنگی و تعیین سطح آموزش ترکی استانبولی به لینک زیر مراجعه فرمایید:

https://evand.com/events/aztr

 

درباره مدرس

استاد مجید عزمی، مترجم و مدرس حرفه ای و با تجربه ترکی استانبولی و ترکی آذربایجانی

با بیش از 15 سال سابقه تدریس و ترجمه ترکی آذربایجانی و ترکی استانبولی

سابقه تدریس در

دانشگاه سراسری زنجان

دانشگاه سراسری شهید مدنی آذربایجان

جهاد دانشگاهی زنجان

جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی

آموزشگاه منتخبان، تبریز

آموزشگاه دکتر هراثی

تدریس آنلاین ترکی استانبولی و ترکی آذربایجانی به صدها ها زبان آموز

قبول صددرصدی زبان آموزان در آزمون زبان ترکی

 

آموزش ترکی استانبولی در اهواز، آموزش ترکی استانبولی در آبادان، آموزش ترکی استانبولی در ایذه، آموزش ترکی استانبولی در اهواز، آموزش ترکی استانبولی در هویزه، آموزش ترکی استانبولی در خرمشهر، آموزش ترکی استانبولی در اندیمشک، آموزش ترکی استانبولی در سوسنگرد، آموزش ترکی استانبولی در کارون، آموزش ترکی آذربایجانی در اهواز، آموزش ترکی آذربایجانی در آبادان، آموزش ترکی آذربایجانی در ایذه، آموزش ترکی آذربایجانی در اهواز، آموزش ترکی آذربایجانی در هویزه، آموزش ترکی آذربایجانی در خرمشهر، آموزش ترکی آذربایجانی در اندیمشک، آموزش ترکی آذربایجانی در سوسنگرد، آموزش ترکی آذربایجانی در کارون

 

 

هم اکنون برای تصدی بسیاری از مشاغل دانستن ترکی استانبولی یا ترکی آذربایجانی ضروری است. مثلا در بخش صنایع چاپ، صنایع قبل از چاپ، شرکت های هواپیمایی، آژانس های مسافتی، صنایع نساجی و... دانستن ترکی استانبولی حیاتی است و کسانی که در این حوزه کار می کنند یا خواهند کرد با ندانستن ترکی استانبولی فرصت های شغلی بسیار زیادی را از دست خواهند داد.

برخی از شرکت ها، به خصوص شرکت های هواپیمایی و صنایع نساجی یکی از شروط استخدامی خود را دانستن ترکی استانبولی اعلام می کنند. برخی از کسانی که برای یادگیری ترکی استانبولی به من مراجعه می کنند، می خواهند در شرکت های هواپیمایی و یا آژانس های مسافرتی استخدام شوند.

  

مناسب تجار و بازرگانان و شرکهای ایرانی    نیاز به شناخت بازارها و مطالعه راهکارهای بازاریابی   در کسب سهم بازار کشور هدف   مطالب شامل : کلیاتی در مورد وضع اجتماعی و جغرافیایی و سیاسی و قانونی قوانین سرمایه گذاری مستقیم خارجی ، قوانین مناطق آزاد تجاری صنعتی قوانین کنسولی مراحل راه اندازی یک کسب و کار فرهنگ مذاکره این کشور دیدگاه کلی نسبت به ایران آداب مذاکره تحلیل حرکات بدنی وضعیت تراز تجاری واردات و صادرات ،تعرفه ها و موانع این کشور سرمایه گذاریهای عمده این کشور ...

 

ترکی استانبولی برای شرکت هایی که در زمینه صنایع پیش از چاپ و صنایع چاپ فعالیت می کنند هم اهمیت دارند. در سال گذشته کارمندان یکی از شرکت های صنایع قبل از چاپ برای آموختن ترکی استانبولی به من مراجعه کردند. کاتالوگ های دستگاه ها و ماشین آلات این شرکت ها اغلب به زبان ترکی استانبولی است. علاوه بر این، این شرکت ها کارکنان خود را برای شرکت در دوره های و کارگاه های تخصصی به ترکیه می فرستند. بنابراین چینین افرادی باید به ترکی استانبولی مسلط باشند.

  

اسا مي شركتهاي ارائه دهنده خدمات پشتيباني و خدمات حمل و نقلشرکتهای خدمات مشاوره حقوقی، مالی و بازرگانیبانک اطلاعات و لیست واحدهای تولیدی در زمینه تجهیزات صنعتیبانک اطلاعات و لیست واحدهای تولیدی در زمینه صنایع فلزیبانک اطلاعات و لیست واحدهای تولیدی در زمینه صنایع پوشاکبانک اطلاعات و لیست واحدهای تولیدی و توزیعی در زمینه صنایع شیمیاییبانک اطلاعات و لیست واحدهای تولیدی و توزیعی در زمینه کاغذبانک اطلاعات و لیست واحدهای تولیدی و توزیعی در زمینه ماهیلیست فروشگاه ها و مغازه های پوشاک چرم در شهر باکولیس ...

 

درباره ترکی آذربایجانی باید بگویم که دانستن آن به خصوص برای کسانی که در حوزه های پزشکی، داندانپزشکی، داروسازی، داروخانه، بهداشت و سلامت، صنایع غذایی، صنایع چاپ، صنایع بسته بندی و صادرات خشکه بار و تره بار فعالیت می کنند امتیازی بس سودآور است که با استفاده از می توانند کسب و کار خود را رونق دهند.

بسیاری از بیماریتان ها و کلینیک های تبریز و دیگر شهرهای آذربایجان مترجم ترکی آذربایجانی استخدام کرده اند؛ زیرا بسیاری از مراجعه کنندگان آنان اهالی جمهوری آذربایجان هستند. برخی از آنها دانستن ترکی آذربایجانی را یکی از شرایط (یا لااقل امتیاز) استخدام اعلام می کنند.

 

پیشنهاد می کنم این مطلب را هم از دست ندهید: تأثیر یادگیری زبان دوم در تقویت قدرت مغز

 

 

چکیده 1 مقدمه 2 پیشینه تحقیق 3 بیان مسئله 4 بررسی روندکمی صادرات غیرنفتی 6 مشکلات درون استانی 9 مشکلات برون استانی 10 پیشنهادات 10 مقدمه با توجه به تحولات عظیم اقتصادي وگسترش صادرات،جایگاه ویژه صادرات غیرنفتی در تصمیم گیر يها و مشارکت فعالانه آن در افزایش تولید ملی و در نهایت درآمد سرانه محسو س تر می شود. به دلیل وجود عوامل درونی و بیرونی موثر، هنوز صادرات استان خوزستان نتوانسته است جایگاه واقعی خود را پیدا نماید. بنابراین شناخت دلایل موفقیت هاي سایر کشورها درامرصادرات واستفاده از تجربیات آن ها ...

نظرات کاربران

  • نام کامل :
  • آدرس ایمیل :
  • متن نظر :
  • کد امنیتی :
  • نمایش یک کد امنیتی جدید کد امنیتی
  •